Awansując do roli menedżera, na horyzoncie pojawiają się szkolenia dla menedżerów. Czasem jest się na nie wysyłanym odgórnie, a czasem samemu można zadecydować, czy chce się na nie wybrać, czy nie. Pojawia się jednak pytanie, czy warto to robić?

Początki

Kiedy zostaje się menedżerem, początki mogą być trudne. Jeśli czujemy, że nie radzimy sobie w tej roli tak, jakbyśmy chcieli, a stosy przeczytanych poradników nieszczególnie pomagają, warto jest skorzystać ze szkolenia dla menedżerów. Wtedy możemy od razu zapytać osobę, która nas szkoli, co robimy nie tak. Jednak jeśli nie czujemy się aż tak niepewnie, można postawić na swoją intuicję. Korzystne dla nas będzie pamiętanie, jak to było, kiedy było się na niższym stanowisku. Nie traktujmy swoich podwładnych gorzej tylko dlatego, że zarabiamy więcej i spoczywa na nas większa odpowiedzialność. Ważne są koleżeńskie więzi, bo wtedy atmosfera w pracy będzie przyjemniejsza. Choć będziesz mieć podwładnych, nie traktuj ich z góry. Pamiętaj, że każdy może mieć gorszy dzień, ty także.

Co, jeśli nasz zespół poniesie porażkę?

Porażki są normalne w każdej dziedzinie życia. To zawsze będzie się zdarzało i nie jesteśmy w stanie ich uniknąć. Jedyne, co możemy zrobić, to zminimalizować częstotliwość niepowodzeń. Jednak jest coś w porażkach, co jest dobre i warto, a nawet trzeba to robić – wyciągać z nich wnioski. Oczywiste jest, że nie zawsze wszystko będzie szło po naszej myśli, ale jeśli tak się stanie i nie wyniesiemy z tego żadnej lekcji, nie zdziwmy się, jeśli wkrótce znowu poniesiemy porażkę. Uczenie się na błędach jest świetną lekcją i prowadzi do sukcesów… A kiedy już odnosimy sukcesy, pamiętajmy o tym, by pochwalić pracowników! Każdy lubi być doceniony, więc zadbajmy o to, by podwładni mieli poczucie, że doceniamy ich pracę.

Cechy, które warto pielęgnować

Przykład idzie z góry, więc jeśli chcemy być dobrymi menedżerami, starajmy się rozwijać. Jeśli szef wysyła nas na szkolenie dla menedżerów, nie marudźmy przy bliższych współpracownikach, że nam się nie chce. Starajmy się pokazać, że jest to dla nas wartościowe! Pamiętajmy też o punktualności i wyrozumiałości.