Kronawirus wymusił zmianę wielu aspektów działania każdej z branż, w tym również ich strategii marketingowej. Dla tych, którzy odpowiednio szybko zareagowali i wyszli naprzeciw problemowi pandemia otworzyła wiele drzwi. Jak wygląda marketing w czasach covid-19?

Klienci doceniają pomaganie.

Minęły czasy, gdy głównym kryterium, na którym opieraliśmy swój wybór zakupowy był jedynie stosunek cena/jakość. Coraz większą uwagę zwracamy na inne wartości jakimi kieruje się firma. Poza aspektami ekologicznymi, bezpieczeństwa, humanitaryzmu, czy patriotyzmu lokalnego, kierujemy się też działaniami charytatywnymi firm. W związku z covid wiele firm zdecydowało się przeznaczyć na pomoc w walce z wirusem część swoich przychodów lub przekazali produkty, które mogą się okazać potrzebne np. meble do izolatoriów, sprzęt medyczny, czy posiłku dla medyków z popularnej akcji branży gastronomicznej.

#zostańwdomu od firm pracujących bezpośrednio z klientem

Popularny hashtag #zostańwdomu był paradoksalnie szeroko promowany przez firmy, które swoje działania opierają na bezpośrednim kontakcie z klientem. Choć niejako namawiali w ten sposób do zaprzestania korzystania z ich usług, to wizerunek marki w wielu przypadkach ogromnie zyskał, dzięki pokazaniu pierwszoplanowej troski o dobro usługobiorców, a nie własnego portfela. Takie działanie poskutkowało tym, że gdy firmy te poprosiły swoich klientów o wsparcie w różnych formach, to w dużej mierze je otrzymały, jednocześnie.

Czy hostessy w czasach Covid są potrzebne?

Hostessy kojarzymy głównie z promocjami produktów lub miejsc. Nieco rzadziej ich działania wiążemy z obecnością na wszelkiego rodzaju imprezach – dla osoby niezwiązanej z marketingiem, hostessa to ktoś, kto coś promuje. Tymczasem może być to osoba, która wita, wskazuje odpowiednie miejsce, czy adekwatnie do panującej sytuacji np. psika ręce wchodzących płynem do dezynfekcji. Na takie działania zdecydowało się m.in. wiele sklepów, które na wejściu mają dodatkową osobę odpowiedzialną za organizację ruchu w obiekcie w związku z covid. Jeżeli szukasz odpowiednich osób do takich zadań, wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarce hasło związane z hostessami i interesujące Cię miasto, np. agencja hostess Łódź. W ten sposób bez problemu znajdziesz pracownika, który będzie idealnym wyborem o takich zadań. Twoja firma nie będzie musiała odsyłać do tego wyszkolonych w innym celu ludzi, a jednocześnie zyska na potrzebę chwili kogoś, kto ma już odpowiednie umiejętności.