Katalogi reklamowe to nieodłączna część działań marketingowo-reklamowych. Jednak nie każda realizacja takiego katalogu przynosi zamierzone skutki.
Katalogi reklamowe – czym właściwie są?
Katalog należy do kategorii prospektów reklamowych. Składa się ze złożonych papierowych arkuszy. Zadaniem folderów reklamowych jest prezentacja walorów oraz oferty konkretnej firmy, która zdecydowała się na tę formę promocji. Kolportowanie tego rodzaju materiałów odbywa się na przykład na branżowych targach bądź wystawach.
Katalogi reklamowe jako element kampanii promocyjnej
Szczególną okazją do przygotowania nowego katalogu jest premiera nowej kolekcji
produktów lub usług, które poprzez taki kanał promocji trafiają do świadomości odbiorców/potencjalnych klientów. Działa tutaj efekt synergii – produkty/usługi, które są ze sobą w jakiś sposób spójne, prezentowane przy użyciu jednej konwencji stylistycznej, razem sprawiają lepsze wrażenie niż gdyby przedstawiano je osobno.
Co powinien zawierać katalog reklamowy?
Nie ma katalogu reklamowego bez zdjęć oraz grafik, na których znajdują się wizerunki reklamowanych produktów/usług. To właśnie warstwa wizualna jest chyba w katalogach najistotniejsza. Jednak bez odpowiednio sformułowanego tekstu katalog reklamowy przestaje spełniać swoją funkcję informacyjną – odbiorca nie jest w stanie poznać specyfiki produktu, która bezpośrednio nie wynika z jego wyglądu. Podobnie jest, jeśli chodzi o niezbędną w marketingu oraz reklamie perswazyjność. W katalogu powinny znaleźć się chwytliwe hasła, które dodatkowo zachęcają odbiorcę do zakupu produktu lub zamówienia usługi.
Efektywność i efektowność katalogów reklamowych
Idealny katalog reklamowy to taki, który łączy w sobie efektywność (czyli realne oddziaływanie na zachowania odbiorcy) z efektownością (czyli atrakcyjnością jako obiekt estetyczny). Dlatego nie można przesadzać z nagromadzeniem informacji, co mogłoby wpływać negatywnie na zdolność ich przyswajania przez odbiorcę. Z drugiej strony grzechem jest lekceważenie szaty graficznej, która świadczy o podejściu firmy do komunikacji z potencjalnymi klientami.
Wykonanie katalogów reklamowych
Komfortową realizację zamówień na wydruk katalogów reklamowych może nam zapewnić drukarnia katalogów, którą może być drukarnia internetowa. Dzięki takiemu rozwiązaniu może zaoszczędzić pieniądze, a także sporo czasu. W organizowaniu kampanii marketingowo-reklamowy to bardzo ważne czynniki.