W trakcie pracy w terenie zdarza się, że musimy wydrukować dokumenty sprzedażowe, fakturę, rachunek, paragon, a nawet umowę. W takiej sytuacji doskonale sprawdzi się mobilna drukarka etykiet. Na co warto zwracać uwagę przy jej zakupie?

Współcześnie coraz częściej pracownicy wykonują swoją pracę poza biurem. Spotykają się z klientem, zawierają umowy i dokonują transakcji, do których niezbędne jest wydrukowanie różnego typu dokumentów. W przypadku handlowca takimi dokumentami mogą być: umowa, oferta, gwarancja czy też zlecenie zamówienia. Kierownik magazynu wydający towary czy dostawca przewożący je do klienta powinien mieć możliwość wydruku/korekty faktury, rachunku czy też dokumentu wydania towaru z magazynu (WZ). Niestety tradycyjnej biurowej drukarki nie możemy wziąć ze sobą i wydrukować tych dokumentów w dowolnym miejscu. Do tego rodzaju zadań stworzono przenośne, lekkie i kompaktowe drukarki etykiet.

Mobilne drukarki etykiet (więcej o nich na https://sebitu.pl/mobilna-drukarka-etykiet-poradnik-zakupowy/) to urządzenia, które projektowane są tylko i wyłącznie z myślą o pracy w terenie. Drukarki te wyróżniają się kompaktowymi gabarytami, niewielką wagą i wyposażone są w funkcje, które umożliwiają druk w każdym miejscu. Tego typu urządzenia mogą drukować dokumenty w różnych technologiach: atramentowej, laserowej termotransferowej czy termicznej. Do najczęściej wykorzystywanych należą te ostatnie – drukarki termiczne. Zapewniają one komfort i wygodę użytkowania, a także ekonomiczność druku.

Drukarki termiczne, w odróżnieniu od pozostałych rodzajów drukarek, do pracy nie potrzebują specjalnych taśm, tonerów czy tuszów. Wydruk wykonywany jest na specjalnym papierze pod wpływem działania ciepła głowicy termicznej. Efektem są ciemne znaki powstające na dokumencie.

Zalety drukarki mobilnej etykiet

Korzystanie z drukarki mobilnej do wydruku dokumentów i etykiet ma wiele zalet. Należą do nich:

  • kompaktowe rozmiary i solidna obudowa;
  • doskonała jakość druku nieustępująca drukarkom biurowym;
  • możliwość drukowania dokumentów w dowolnym miejscu;
  • pojemny akumulator tylko umożliwia długą pracę bez konieczności ładowania;
  • obsługa przez urządzenie technologii WiFi i Bluetooth, które pozwalają na łączność systemem z każdego miejsca. Więcej o tym na https://sebitu.pl/mobilna-drukarka-etykiet-poradnik-zakupowy/.

Jak wybrać drukarkę przenośną?

Planując zakup drukarki mobilnej należy przede wszystkim gruntownie przeanalizować swoje potrzeby. Wśród parametrów i funkcji, które należy brać pod uwagę znajdują się między innymi:

  • Wytrzymałość i zwarta kompaktowa obudowa. Drukarki muszą być kompaktowe i przenośne, aby łatwo można było spakować je do walizki. Ze względu na to, że bardzo często pracują w trudnych warunkach muszą charakteryzować się też odporną na uderzenia i wstrząsy obudową.
  • Duża pamięć, która pozwoli na przechowywanie w drukarce wielu szablonów, grafik trzy, a także umożliwiać aktualizację.
  • Pojemny akumulator, który umożliwi długą pracę urządzenia nawet w warunkach terenowych.
  • Odpowiednia rozdzielczość druku dostosowana do specyfiki dokumentów. W przypadku wydruku paragonów i małych kwitów sprawdzą się drukarki 300 DPI. Dokumenty większe można drukować za pomocą urządzenia w rozdzielczości 203 DPI.
  • Kompatybilność z oprogramowaniem. Wybrana przez nas drukarka musi łączyć się i współpracować z pozostałymi urządzeniami jak komputer laptop czy system funkcjonujący w firmie. Jej obsługa musi być na tyle prosta intuicyjna, abyśmy mogli w każdych warunkach bez problemu wydrukować niezbędny dokument.

Drukarki przenośne to urządzenia, które przydadzą się w wielu zawodach. Dobrze dobrana i dopasowana do potrzeb drukarka znacznie ułatwi i przyspieszy wykonywanie papierkowej roboty. Poradnik zakupowy do mobilnej drukarki etykiet https://sebitu.pl/mobilna-drukarka-etykiet – poradnik-zakupowy/.