Sezonowa produkcja oraz sprzedaż lodów może być niezwykle dochodowa – zwłaszcza, jeśli mamy choć niewielkie doświadczenie w biznesie. Kiedy już zdecydujemy się na otwarcie punktu z lodami w szczególności powinniśmy zwrócić uwagę na lokalizację. To ona jest jednym z czynników gwarantujących sukces. Drugim – oczywiście wyśmienite lody, które przyciągną spragnionych ochłody.

Podobnie jak w przypadku zakupu nieruchomości dla sezonowego punktu sprzedaży lodów ważne są trzy rzeczy: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Dlatego zamiast punktu stacjonarnego idealnym rozwiązaniem może być lodziarnia mobilna – która będzie znajdowała się zawsze tam, gdzie znajduje się najwięcej amatorów mrożonych deserów.

Punkt stacjonarny. Gdzie otworzyć punkt z lodami, by mieć pewny zysk?

„Przy zakupie mieszkania lub domu ważne są trzy rzeczy: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja”. To powiedzenie agentów nieruchomości pasuje doskonale do sezonowych punktów sprzedaży lodów. Oczywiście kwestie smaków, receptur oraz sposobu podawania również są ważne – nawet w najlepszej lokalizacji nie będziemy mogli liczyć na spore zyski, jeśli lody będą po prostu niesmaczne. Jednak połączenie wyśmienitej receptury i dobrej lokalizacji to przepis na sukces. Odwiedzać nas wówczas będą nie tylko przechodzący w pobliżu turyści, ale również osoby, które specjalnie przyjdą po pyszne lody.

Na co w szczególności zwrócić uwagę? Przede wszystkim, czy jest to miejsce tłumnie odwiedzane. Najlepsze lokalizacje to wzdłuż deptaków, w pobliżu plaży, parku, wesołego miasteczka. Ciekawym pomysłem może być również punkt w pobliżu zabytków lub w centrum miasta. Najlepiej w miejscu, gdzie w pobliżu nie ma innej lodziarni, ale znajduje się na przykład punkt z jedzeniem. Wówczas lody będą idealną propozycją na deser. Dobrze jest pomyśleć o lodach już na wiosnę. Zainteresowanie na początku może być mniejsze, jednak będziemy mieli pewność, że nie przegapimy pierwszych naprawdę gorących dni. No i oczywiście w najbardziej atrakcyjnym miejscu będziemy jako pierwsi.

Mobilny punkt sprzedaży lodów

Z roku na rok coraz większą popularnością cieszą się food trucki. Może to być rozwiązanie lepsze niż sezonowy punkt stacjonarny, choć początkowy koszt zakupu oraz dostosowania samochodu może być większy. Jednak w przypadku food trucka nie jesteśmy przywiązani do jednego miejsca – i lokalizację można zmieniać nawet kilka razy w ciągu dnia. Wystarczy ustawić się na parkingu niedaleko plaży, w pobliżu festiwalu muzycznego lub innego letniego wydarzenia, które przyciągnie mieszkańców i turystów. Zysk gwarantowany, ponieważ mobilna lodziarnia może dojechać do miejsc, w których do najbliższego sklepu lub lodziarni jest dość daleko. Food truck z lodami z pewnością przyciągnie do siebie odpoczywających w bardziej „dzikich” miejscach.

Co zamiast food trucka? Wózek z lodami! W swojej ofercie kilka rodzajów posiada między innymi firma MK KOMI. Sprawne działania, bezproblemowa obsługa, a do tego możliwość wjechania wózkiem dosłownie wszędzie. Wówczas to nie klienci przychodzą do lodziarni, lecz lodziarnia do klienta.

Odpowiednia lokalizacja to szybki zwrot inwestycji

Przy minimalnym nakładzie finansowym oraz dobrej lokalizacji inwestycja w punkt sprzedaży i produkcji lodów może zwrócić się już po dwóch miesiącach. Warto jednak pamiętać, że lokalizacja to nie wszystko. To, co przyciągnie klientów to przede wszystkim smak. Dlatego należy zadbać o najwyższą jakość lodów, produkowanych z naturalnych i świeżych składników. Popularnością cieszą się zwłaszcza lody rzemieślnicze o nietypowych smakach. Dlatego, jeśli mamy doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu, a do tego pomysł na wyjątkowe smaki lodów warto zainwestować w sezonową lodziarnię – koszty należy ponieść tylko podczas pierwszego sezonu, a kolejny można już rozpocząć z nastawieniem wyłącznie na zysk.