Własny biznes wydaje się być domeną ludzi młodych. Start-upy kojarzą się z inspirującymi pomysłami, które wykorzystali ci mający mniej niż 30 lat. Wedle statystyk jednak, przeprowadzonych badań i analiz, okazuje się, że największe szanse na sukces mają osoby będące w wieku 40 lub więcej lat. Wpływa na to nie tylko pomysł, ale i zdobyte doświadczenie, głównie podczas pracy w przedsiębiorstwach. Pojawia się także kwestia finansów, czyli posiadanie funduszy pozwalających na inwestycje i całkowite oddanie się biznesowi, lub zapewnienie sobie zabezpieczenia na czas trudnych początków.

Biznes jest domeną głównie ludzi w średnim wieku. Na najwyższych stanowiskach, w tym właścicieli firm, które odnoszą wręcz spektakularne efekty w stosunkowo krótkim czasie, pojawiają się osoby powyżej 50., a nawet 60. roku życia. Historie założycieli Facebooka czy Billa Gatesa, okazują się być wyjątkami, które często przywołują media.

Szanse w biznesie zależne są nie tylko od wiedzy i doświadczenia. Ogromne znaczenie ma psychologia biznesu, dziedzina która obejmuje mnóstwo zagadnień związanych z pracą, począwszy od rekrutacji, a na mechanizmach, jakie decydują o reakcjach odbiorców, skończywszy.

Psychologia biznesu potrzebna jest przedsiębiorcom, menadżerom, pracownikom działów marketingu, inwestorom i analitykom reklamowym. Wszystkim osobom, które badają, w jaki sposób podejmują decyzje odbiorcy, co pozwala na ukierunkowanie działań marketingowych, reklamowych, sprzedażowych i wielu innych.

Biznes to nie tylko finanse i liczby, które stanowią dużą część tej dziedziny. To negocjacje, podejmowanie decyzji, zatrudnianie pracowników, umiejętne zarządzanie ludźmi i wpływanie na określone reakcje, emocje, działania. Największe szanse w biznesie mają zatem nie tylko ci, którzy są w odpowiednim wieku i mogą pochwalić się zabezpieczeniem finansowym, a do tego stosownym doświadczeniem. Z sukcesem mierzą się bowiem właśnie ci, dla których psychologia biznesu nie jest dziedziną tajemną, a staje się jednym z narzędzi niezbędnych do rozwijania przedsiębiorstwa.