Aby działania marketingowe się powiodły, muszą mieć przemyślaną strategię i być wdrożone we właściwym czasie. Ponadto realizują one różne założenia i cele. Programy lojalnościowe sprzyjają zaangażowaniu i budowaniu pozytywnych relacji z klientami. Są przy tym bardzo uniwersalne ze względu na dużą dowolność tworzenia ich koncepcji. Można wyróżnić kilka takich momentów, kiedy ich wprowadzenie okaże się wyjątkowo korzystne.
Kiedy motywacja klientów spada…
Na bieżąco monitorujesz zachowania swoich klientów. Wiesz, kiedy i jak często dokonują zakupów, czy Twoje zyski wzrastają czy maleją. Konkurencja na rynku jest obecnie bardzo duża. Klient ma świadomość, że pojawienie się lepszej oferty pozwala mu na swobodną zmianę firmy, z usług której dotychczas korzystał. Aby tak się nie stało, potrzebuje nieustannej motywacji. W momencie, kiedy dostrzeżesz jej spadek, zauważysz, że klienci nie wracają do Ciebie już tak często, daj im więc od siebie coś więcej. Program lojalnościowy