Aby działania marketingowe się powiodły, muszą mieć przemyślaną strategię i być wdrożone we właściwym czasie. Ponadto realizują one różne założenia i cele. Programy lojalnościowe sprzyjają zaangażowaniu i budowaniu pozytywnych relacji z klientami. Są przy tym bardzo uniwersalne ze względu na dużą dowolność tworzenia ich koncepcji. Można wyróżnić kilka takich momentów, kiedy ich wprowadzenie okaże się wyjątkowo korzystne.

Kiedy motywacja klientów spada… 

Na bieżąco monitorujesz zachowania swoich klientów. Wiesz, kiedy i jak często dokonują zakupów, czy Twoje zyski wzrastają czy maleją. Konkurencja na rynku jest obecnie bardzo duża. Klient ma świadomość, że pojawienie się lepszej oferty pozwala mu na swobodną zmianę firmy, z usług której dotychczas korzystał. Aby tak się nie stało, potrzebuje nieustannej motywacji. W momencie, kiedy dostrzeżesz jej spadek, zauważysz, że klienci nie wracają do Ciebie już tak często, daj im więc od siebie coś więcej. Program lojalnościowy pozwoli Ci związać w pewien sposób klienta z Twoją marką. Bardziej zaangażuje go w relację z nią, a punkty i nagrody zmotywują do częstszych zakupów. 

Program lojalnościowy dla pozyskania nowych klientów

Programy lojalnościowe są też zachętą dla nowych klientów. Zaplanuj kampanię skierowaną do swoich nowych klientów. Zaproponuj im członkostwo w programie, nagrody, zniżki i dedykowane promocje. Te dodatkowe benefity będą tymi czynnikami, które przekonają ich do zmiany marki, z którą chcą budować bliższe relacje, ponieważ otrzymują od niej znacznie więcej, niż u konkurencji. 

Nie możesz jednak zapomnieć o swoich stałych klientach, którzy pominięci w kampanii mogą poczuć się mniej ważni. Im również zaproponuj ten sam program lojalnościowy , ale z dodatkowym udogodnieniem lub wyższym poziomem rabatu za zakupy. Możliwość modyfikacji programu lojalnościowego jest bardzo ważna, ponieważ pozwala to na stworzenie idealnie takiego, jaki odpowiada danemu klientowi, jego celom i grupie docelowej. Takim indywidualnym podejściem do każdej firmy wyróżnia się Loyalty Starter. 

Odświeżenie wizerunku, a programy lojalnościowe

Bardzo długo pracowałeś na swoją obecną pozycję w branży i budowałeś świadomość swojej marki. Te starania nie pozwalały Ci na wdrażanie zmian w obawie, że mogłyby one negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Teraz okazuje się, że nowo obowiązujące trendy są inne, niż te, na których się wzorowałeś dotychczas. Odświeżenie wizerunku nie musi oznaczać drastycznej zmiany. Może jednak być bardzo dobrą okazją do umocnienia więzi ze stałymi klientami i pozyskania nowych. Jednym z elementów tej zmiany niech będzie program lojalnościowy. Aplikacja mobilna mocniej zaakcentuje Twoje zaangażowanie w zaawansowane technologie. Nowy kanał komunikacji potwierdzi Twoją otwartość na klienta. Promocje i nagrody jeszcze bardziej zwiększą jego lojalność i satysfakcję

Programy lojalnościowe w kampaniach sezonowych

Z założenia programy lojalnościowe mają być długotrwałymi kampaniami marketingowymi. Nie oznacza to jednak, że nie można ich wdrażać wraz z nadejściem kolejnego sezonu czy też w obliczu towarzyszących im ważnych wydarzeń, np. Świąt Bożego Narodzenia. To dobry moment na zainteresowanie klienta nowa akcją, a także większe możliwości jej promocji. Sklep ze sprzętem narciarskim może uruchomić program lojalnościowy przed sezonem ok. października, z kolei sklep rowerowy na przełomie lutego i marca. 

Programy lojalnościowe są narzędziami motywującymi klientów i potęgującymi ich zaangażowanie. Uruchamiając je we właściwym momencie, wzmagamy jeszcze bardziej te reakcje. To skuteczny sposób na rozbudzenie nieco uśpionych stałych klientów i zwrócenie uwagi tych, którzy poszukują alternatyw dla firm, z których oferty dotychczas korzystali.