Chcesz skutecznie promować swój biznes? Idealnym miejscem do tworzenia kampanii są social media. Skupiają miliony użytkowników, którzy nie są już zainteresowani tradycyjnymi mediami. Reklama paid social jest realizowana w serwisach społecznościowych. Jak to wygląda w praktyce?

Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest

Uważasz, że najwięcej użytkowników jest na Facebooku? Rzeczywiście to najpopularniejsza platforma. Jednak nie powinieneś lekceważyć innych graczy na rynku social media. Dobry specjalista powie ci, że reklama paid social powinna uwzględniać specyfikę każdego z tych miejsc. Niewprawne oko może jej nie zidentyfikować. To treści bardzo podobne do postów polubionych stron czy obserwowanych profili. Serwisy społecznościowe wprawdzie muszą takie treści oznakować, ale robią to bardzo dyskretnie. Bywa, że niewielkiego dopisku „sponsored” po prostu nie zauważamy.

Czym reklama paid social różni się od innych?

Od reklamy, jaką widzisz w tradycyjnych mediach, różni się zasadniczo. Możesz jako internauta wchodzić z nią w interakcje. W odróżnieniu od reklamy telewizyjnej da się ją np. krytycznie skomentować, polubić, udostępnić. Tym samym robisz większe zasięgi, co z punktu widzenia reklamodawcy jest ogromnym sukcesem. Łatwość interakcji jest czasem zmorą dla osób, monitorujących kampanię. Przy sporej krytyce trzeba się zmierzyć z wszystkimi komentarzami, lub przynajmniej odnieść do ich większej części. Krytyka reklamy, która jest widoczna, zawsze ociera się o problemy wizerunkowe marki. Bywa, że trudno z niej wybrnąć.

Większa różnorodność reklam

Reklama paid social jest bardzo różnorodna. Zdarzają się proste grafiki, posty video, bywają też interaktywne formularze. Decydując się na taką kampanię, płacisz za niejednokrotnie nowatorskie, ciekawe treści promocyjne. Tradycyjne media pod tym względem zostały za social mediami daleko w tyle. Plusem są też szerokie możliwości targetowania. Media społecznościowe łatwo identyfikują swoich użytkowników i gromadzą o nich sporo informacji. Znany jest im wiek użytkownika, jego zawód, zainteresowania. W takiej sytuacji łatwo wskazać grupę młodych kobiet, lub osób w średnim wieku, do których chcesz adresować swoje usługi.

Reklama paid social – ile to kosztuje?

Budżety reklamodawców mają różne widełki cenowe. Koszty zawsze są uzależnione od celu, jaki chcesz osiągnąć. To może być kilkaset złotych miesięcznie przy mniej skomplikowanych działaniach. Kwota czasem rośnie do kilkudziesięciu tysięcy złotych, gdy np. chcesz stworzyć rozbudowany media plan. Dzieje się tak np. przy budowaniu świadomości nowego produktu. O reklamie w mediach społecznościowych jest sporo mitów, np. o tym, że to tania inwestycja. Rzeczywistość wygląda inaczej. Zaangażowanie zespołu specjalistów do promocji i jej monitorowania nie może być małym wydatkiem.

Większość treści, jakie pojawiają się na Instagramie, Facebooku czy Twitterze internauci konsumują zdawkowo. To dlatego jednorazowe akcje, lub krótkie kampanie raczej nie mają szans na przebicie się do świadomości konsumentów.